Rutes

Els dies 6, 7 i 8 de desembre vam anar de ruta a la Pobla de Cérvoles amb els colonieros de 4t d’ESO, 1r i 2n de batxillerat, a la casa de colònies Cal Gort.

En aquesta ruta tenien com a objectiu demostrar-nos les ganes i habilitats que tenien per a ser futurs monitors de l’Estel Nou. Uns dies abans, ja havien preparat activitats en grups, per no perdre ni un minut de la sortida.

Sols arribar al petit poble, varem conèixer en Josep, el qual es va oferir a ensenyar-nos el procés de l’oli anys enrere, explicant i mostrant-nos-ho tot. Seguidament ens va portar a l’ermita de Sant Miquel i a l’Església del poble, on ens va deixar tocar l’antiquíssim orgue. Després de dinar vam arrencar amb el seguit d’activitats preparades pels aspirants a monitors, i a l'acabar van fer el sopar.

L’endemà al matí, el Josep ens va portar a un històric Arborètum, amb gran varietat d’antics arbres d’arreu del món. En aquest mateix dia, l’hora de dinar va ser distreta, ja que vam fer un divertit concurs de cassoles de tros.

Amb la panxa ben plena van continuar les activitats i gimcanes durant tota la tarda i nit.

En resum, no ens van faltar rialles i diversió ni de dia ni de nit! Va ser una gran ruta amb uns grans colonieros!! Ja estem preparant la propera!

Que cal portar?

• Coixinera
  • Cantimplora

Algunes opinions sobre l'arborètum

• Trobo que es força interessant plantar i cuidar, sinó tots, la majoria de tipus d’arbres de la nostra terra i admiro el gran esforç que feu durant les trobades a l’arborètum de la Pobla de Cérvoles cuidant dels arbres
  • Va ser una bonica sortida ja que vam poder veure una gran diversitat d’arbres els quals no podem trobar en el nostre territori, vam aprendre coses sobre els pins, com ara nous tipus..., tipus d’arbres que no havíem sentit a parlar mai i moltes coses mes, una bonica sortida
  • Anar al jardí botànic va ser com veure cada un dels diferents tipus d’arbre dels boscos d’arreu de Catalunya en un únic espai
  • L'Arborètum de la Pobla de Cérvoles, des del meu punt de vista és un dels espais naturals més bonics que podem trobar a les Garrigues ja que conté una gran varietat de diferents tipus d’arbres tan típics d’aquí com arbres completament desconeguts per a molts de nosaltres. Va ser una visita completament fascinadora.
  • Ha sigut una experiència interessant en un lloc molt bonic. És bo saber que aprop de casa, en la nostra comarca hi ha llocs com aquests.
  • Està molt treballat i és agradable fer un passeig per aquells caminets
  • Va ser interessant, ja que en aquell jardí es podien veure diferents varietats de la zona, i algunes que no eren de la zona, i també que es un jardí amb història.
  • La meva opinió és que la idea de seguir conservant el jardí botànic es molt bona i molt mes de la manera que es vol seguir conservant i de la manera que es vol organitza. Reproduint els tipus d’arbres que hi ha des de els Pirineus fins a bora nivell de mar.
Colònies Estel Nou © 2018
Pàgina desenvolupada per CompsaOnline S.L.